Gondolatok a Szívbejátszó könyvről.

Játékok, mondókák és dalok nem csak ölbeli gyermekeknek.

Szülőknek és kisgyermekkel foglalkozó szakembereknek egyaránt.

“Öt gyermekes édesanyaként, 20 évnyi mondóka, vers és gyermekdal ‘gyűjteménnyel’ a fejemben, nem gondoltam, hogy valaki is tud nekem újat mutatni e téren. Aztán az Úristen küldött nekünk az öt fiúnk mellé egy kisleányt, aki bizony minden tekintetben újat hozott. Csakúgy, mint Ágnes Szívbejátszója, amely az első pillanattól kezdve abszolút kedvenc lett! Ez a
remekül összeállított, laikus számára is érthető magyarázatokkal gazdagított kis kötet, mindig azt a játékot, mondókát, dallamot kínálja nekünk, amelyre játékos kedvünknek éppen szüksége van, amely az adott napszakhoz, tevékenységhez legjobban passzol, vagy amelyik táncos lábú Lujza babámnak a leginkább kedvére van.

Külön köszönet, hogy Ágnes még a hozzám hasonló “kottanalfabétákra” is
gondolt, hiszen a dalok mellett lévő QR kód, és az okostelefon segítségével ez a probléma is kipipálva!
Őszintén ajánlom hát a Szívbejátszót minden szülőnek, nagyszülőnek, kismamának, nagypapának, egyszóval mindenkinek, aki számára fontos, hogy a gyermekével eltöltött értékes, visszahozhatatlan percek, a ritmus, a dallam, a mozgás megszerettetésén túl, egyúttal gyönyörű magyar kultúránk és anyanyelvünk ‘lélekbevarázslója’ is legyen!”

Mária, hatgyermekes édesanya

Játék a szívbe – szójátékkal ez az első gondolat, ami a cím alapján eszembe jut. A szívünk a létünk elhagyhatatlan eleme, így a címbeli „játék” kifejezés már sugallja, hogy valami fontos, és mély utazás veheti kezdetét a könyvet a kezünkbe véve.

Tatárné Nagy Ágnes könyve a gyermekek természetes fejlődését támogatja meg, melynek borítója – a közösségi oldala alapján – nagykunsági mintakincsből eredeztethető.
Fontos kiemelni: a fejlődés támogatása NEM egyenlő a fejlődés felgyorsításával!
A könyvet olvasva egy szép emlék jut eszembe. Nagypapámmal gyerekként mindig hétfogást játszottunk nagy-nagy kacagások közepette, így olvasás közben mosoly ült ki az arcomra, hisz nekem is volt a szemlélethez hasonló fejlesztésben részem, amiről akkor én nem is tudtam. Kodály Zoltán szerint, amit 3-7 éves kor között elmulasztunk vagy elrontunk, azt a későbbiekben nem lehet helyrehozni, vagyis ezekben az években eldől egy ember sorsa.

Ebben segít nekünk a konduktív etnopedagógia a néphagyomány pedagógiájának konduktív szemlélete.

Minden játékhoz kapcsolódik általános leírás, az életkornak megfelelő ajánlás, valamint az is, hogy milyen területeket fejleszt az adott dal, vagy mondóka, így a szülők is könnyen eligazodhatnak miért is jó, amit csinálnak.
A szerző világosan végig vezet minket az egész folyamaton, példákkal szemlélteti az ajánlásait az életkoroknak megfelelően. A kötetben QR-kódokon keresztül a Kuncogó videómegosztó portáljára jutunk, ahol kép- és hanganyagok segítik a dalok elsajátítását.

Olvasás közben valami hihetetlen boldog érzés fogja el az embert, és alig várja, hogy a gyakorlatokat gyermekekkel is kipróbálja.

Igenis, „a közös játék újra természetes közeg lehet minden családban.”

Mindenkinek jó kuncogást kívánok!”

Nikoletta, szociálpedagógus, rendezvényszervező

Tatárné Nagy Ágnes: Szívbejátszó – játékok, mondókák és dalok nem csak ölbeli gyermekeknek

www.kuncogo.hu

Konduktív etnopedagógia – a fejlődés természetes támogatásáért