Nem mindig kóros, ami más!
A mozgás a tanulás eszköze, a legfontosabb eszköz, amivel az idegrendszerre hatni tudunk.
A mozgás egymásra épülő szinteken megy keresztül. Nem mozgásminták megtanulása, sokkal inkább idegrendszeri érés, szerveződési eredmény. A mozgás az érés minden területére hatással van: beszéd, érzékelés, gondolkodás, pszichés érés.
Rengeteg tévhittel találkozunk nap mint nap, és lassan minden baba jár valamilyen tornára, fejlesztő foglalkozásra.” Le ne maradjunk!” Túlzással, de sok esetben az egyetemi felkészítése folyik a gyermekeknek már születésüktől fogva. Természetes, hogy szülőként a legjobbat szeretnénk számukra, de tudatosítanunk kell, hogy mivel támogatjuk a fejlődésüket, illetve mi az, amivel ártunk.
A fejlődő idegrendszernek nem tesz jót a szükségtelen ingertöbblet. Előnytelen hatásuk hosszú távon pl. figyelemzavart okozhat.
- korai ültetés és állítás
- túl sok, illetve hangos és villogós játék
- digitális eszközök
Számos álláspontot találunk az internet világában a csecsemők, kisgyermekek fejlődéséről. Az alábbi egyszerű táblázat az első 3 év nagymozgását és finom motorikus fejlődését mutatja be vázlatosan. Megjelenhetnek bizonyos fejlődési szintek korábban is – mi is tapasztaltuk a Kislányunkkal -, mely nem jelez problémát minden esetben. Az idegrendszer érése és komplex működése egyénileg eltérő, tehát lehet különböző az egészséges babák fejlődése! Gondoljunk bele, mi sem vagyunk egyformák!